.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با انتشار جدیدترین آمار همسرآزاری در مازندران ؛
ساروی ها بیشتر از دیگران همسرشان را آزار می دهند !
شمال نیوز : مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان گفت: مرداد ماه با 287 مورد (283 زن و 4 مرد)، تیر ماه با 285 مورد (283 زن و 2 مرد) و خرداد ماه با 277 مورد (275 زن و 2 مرد ) به‌ترتیب بیشترین و آبان ماه با 189 (183 زن و 6 مرد) کم‌ترین مراجعات همسرآزاری در آن اتفاق افتاده است.....

شمال نیوز : مدیركل پزشكی قانونی مازندران گفت: 2 هزار و 289 مورد همسرآزاری طی 9 ماهه امسال به مراکز پزشكی قانونی استان مراجعه که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

 علی عباسی اظهار کرد: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با توجه به شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افراد آزاردیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را برای انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان فراهم کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به ارجاع 2 هزار و 289 مورد همسرآزاری طی 9 ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان، اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 2 هزار و 261 مورد بوده یک درصد رشد داشت.
 
این مسؤول تصریح کرد: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی مازندران طی این مدت از تعداد موارد همسرآزاری ثبت شده 2 هزار و 245 مورد زن و 44 مورد مردان شاکی بودند.

عباسی با تأکید بر اینکه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسرآزاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به کمترین حد ممکن رساند.

وی یادآور شد: شهرستان‌های ساری و میاندورود با 554 مورد (546 زن و 8 مرد)، بابل با 271 مورد (266 زن و 5 مرد) و آمل با 225 مورد (221 مرد و 4زن) ببیشرین و شهرهای رامسر با 22 (زن) و عباس‌آباد با 31 مورد (زن) کم‌ترین آمار مراجعه‌کنندگان همسرآزاری در آن ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان گفت: مرداد ماه با 287 مورد (283 زن و 4 مرد)، تیر ماه با 285 مورد (283 زن و 2 مرد) و خرداد ماه با 277 مورد (275 زن و 2 مرد ) به‌ترتیب بیشترین و آبان ماه با 189 (183 زن و 6 مرد) کم‌ترین مراجعات همسرآزاری در آن اتفاق افتاده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حمید 26 دي 1395
با سلام این نوع آمار گیری اشتباهه -چون از ساری یا بابل یا آمل مراجعه کردند باید گفت فلان شهر آمار همسر آزاریش زیاد است باید سوال شود متولد کدوم شهرید بعد آمار گرفته شود خشونت در مردان یا زنان ساروی یا بابلی یا آملی زیاد است -رامسر یا عباس آباد را نباید با این سه شهر مقایسه کرد- زیرا هم کوچکترند هم اکثرا توریست نشین باید نسبت با استانهای مجاور آمار گیری شود تا معلوم شود مازنی ها بیشتر همسر آزارند یا گیلانی ها یا گرگانی ها-به هر حال آرزوی موفقیت برای آقای عباسی دارم -این نظر بنده حقیر بود قصد جسارت نداشتم
هاتف 26 دي 1395
يعني چي ساروي ها ؟‌ با اين آمار هاي غلط ، تعميم غلط هم ميديد؟
ناشناس 26 دي 1395
بهتر است تيتر را عوض كنيد و بنويسيد بيشترين آمار مراجعه كننده همسر آزاري در شهرستان ساري گزارش شده است . چون مراجعه كردن به مراكز پزشك قانوني نوعي آگاهي زنان از حق و حقوق خود است و نشان دهنده ي ميزان همسرآزاري در يك منطقه نيست در حالي كه همسر آزاري آمار دقيق رسمي ندارد و در لايه هاي پنهان جامعه در حال رشد است كه نيازمند بررسي از طريق شاخص هاي غير مستقيم مي باشد .
میاندرودی 26 دي 1395
تیتر بسیار مسخره ای انتخاب کردی شمال نیور... ظاهرا سفارشی بود تا بعضی ها رو خوشحال کنی... چند تا نکته جهت اطلاع دقیق تر هم استانی های عزیز:
- شهرستان سازی و میاندرود با هم بیش از 650 هزار نفر جمعیت دارد و همانطورکه در متن خبر آمده این آمار جمع هر دو شهرستان است... درحالیکه شهر دوم و سوم این خبر با هم، اینقدر جمعیت دارند.... پس طبیعی است که آمار ارائه شده این شهرستان در این خبر بیشتر از سایر شهرهای باشد...
- بیشتر جمعیت شهرستان ساری در شهر یا در شعاع 50 کیلومتری شهر ساری زندگی می کنند و درنتیجه دسترسی آنان برای اطلاع رسانی به مراکز مربوط به بیشتر است... درحالیکه در برخی شهرهای استان بخصوص دو شهرستانی که در رتبه دوم و سوم این آمار قرار گرفته اند در نواحی ییلاقی و قرار دارند بنابراین بسیاری از آمارها ممکن است اصلن بدلیل عدم دسترسی شهروندان اعلام نشده باشد...
- هدف اصلی اینجانب اعتراض به انتخاب تیتر این خبر است و کلا پدیده همسرآزاری پدیده ای شوم است چه در ساری و چه در هر شهر دیگری که باید ریشه ای حل شود نه با درج خبر های اینچنینی... و چون در این خبر تنها به این سه شهرستان بعنوان همسرآزارترین شهرستان ها اشاره شد، مورد مقایسه قرار گرفت...
- شمال نیوز مرد باش و حذف نکن....
نا شناس 26 دي 1395
این نشونه ی اینه که همسران و زنان ساروی به حقوق خودشون آشنا هستن و از گرفتن حقشون هم ترس و هراسی ندارن.
نا شناس 27 دي 1395
واقعا تعجب میکنم حدود یه ماهی میشه از سوادکوه برای کاری تو جاده ساری قایم شهر دیدم یه زن مرد دعوا افتادن مرده حی زنه رو با مشت در حال رانندگی میزد تو راه یه دفع زد کنار گفتم نکنه بلا به سر زنه بیار ه زدم کنار رفتم پشت صندوق یه چوب انار در بیارم طرف یه دفع با یه تکاف از جلوم رعد
نا شناس 27 دي 1395
عجب !!!حتی کسانی که تا حدودی با مردم مازندران اشنا هستند این سه شهر را بی فرهنگ ترین مردم استان می دانند...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.